Coaching
Coaching to proces wzmacniania oraz wspierania w dokonywaniu samodzielnej zmiany.
Największą wartością są tutaj Twoje odkrycia i wnioski. Tutaj możesz poznać własne zasoby, zaplanować nowe strategie i wziąć odpowiedzialność za swoje życie. Bazą do zmiany jest Twój potencjał. Proces ten odbywa się podczas sesji oraz w przestrzeni Twoich doświadczeń pomiędzy nimi. Ja towarzyszę Ci w drodze do odkrycia „drzwi”, przez które przejdziesz do własnych zasobów i potencjału. To Ty sam dokonujesz zmiany.
Stosuję coaching holistyczny, który cechuje podejście indywidualne, systemowe i całościowe, z uwzględnieniem wartości istotnych dla każdego z Was. Obejmuje on zarówno proces dokonania zmiany i osiągania celu w życiu osobistym jak i zawodowym. Sesja trwa 90 minut.
Coaching
- Prowadzi Cię do zmian
- Wyzwala Twój potencjał
- Buduje świadomość
- Zmienia perspektywę patrzenia na sytuacje zdarzające się w Twoim życiu
- Zwiększa Twoją aktywność
- Wzmacnia Twoje wybory
- Daje okazję do rozwoju poprzez naukę i doświadczenie
- Projektuje z Twoim udziałem przyszłość
Coaching opiera się na Twoich zasobach, wartościach i energii do zmiany Twojego zachowania, samopoczucia, nie zaś Ciebie.
„Człowiek mądry jest zawsze podobny do siebie”
Sekstus Pitagorejczyk
Rodzaje coachingu:
- Coaching biznesowy – odnosi się do obszaru pracy zawodowej klienta i rozwijania umiejętności pracowników zgodnie z kulturą organizacji.
- Executive coaching – dla wyższej kadry zarządzającej. Jego celem jest rozwój zdolności przywódczych oraz umiejętności podejmowania strategicznych decyzji.
- Life coaching – to proces zmiany w życiu przy zachowaniu i poszanowaniu wartości klienta.
Obejmuje między innymi :
- rozwój osobisty
- rozwiązywanie trudności w relacjach z innymi ludźmi
- rozwój zawodowy, poszukiwanie satysfakcjonującego zajęcia
- poprawą jakości życia
- podejmowanie znaczących i przełomowych decyzji w życiu
- dbałość o zdrowie
- osiąganie satysfakcji i równowagi w życiu osobistym i zawodowym.
W procesie coachingowym klient odchodzi od myślenia o problemie a zmierza w kierunku określenia celu, czyli tego czego chce.
Pytania:
- „ dlaczego jest źle?”
- „co jest nie tak ?”
zamienia na
- „jak ma być ?”
- „czego ja chcę ?”
Ważne by zmierzając do celu klient miał świadomość tego: „co ja mogę zrobić, by to osiągnąć ?”
Jeżeli odbywasz podróż, której miejscem docelowym jest Twój cel, to odpowiedź na pytanie, co możesz zrobić by to osiągnąć jest środkiem transportu, a Twoje wartości są paliwem.
Powrót